Suomi
/
Suomi
Europe
Austria
/
Österreichisches Deutsch
Belgium
/
English
Belgique
/
Français
België
/
Nederlands
България
/
Български
Česká republika
/
Čeština
Dänemark
/
Dansk
Deutschland
/
Deutsch
España
/
Español
France
/
Français
Hrvatska
/
Hrvatski
Italia
/
Italiano
Magyarország
/
Magyar
Nederland
/
Nederlands
Norge
/
Norsk
Polska
/
Polski
Portugal
/
Português
România
/
Română
Schweiz
/
Schwiizertüütsch
Slovenija
/
Slovenščina
Suisse
/
Français Suisse
Sverige
/
Svenska
United Kingdom
/
English
Ελλάδα
/
Eλλάδα
Россия
/
Русский
Србија
/
Српски
Andean
Argentina
/
Español
Bolivia
/
Español
Chile
/
Español
Colombia
/
Español
Ecuador
/
Español
Peru
/
Español
Venezuela
/
Español
Asia/Pacific
Australia
/
English
New Zealand
/
English
中国
/
中国
Indonesia
/
English
日本
/
日本語
Malaysia
/
English
Singapore
/
English
Philippines
/
English
Thailand
/
English
ไทย
/
ไทย
Korea
/
English
한국
/
한국어
Hong Kong
/
English
Việt Nam
/
Tiếng Việt
台灣地區
/
繁體中文
North America
United States
/
English
1. VAIHE: auton akun valinta
2. VAIHE: vanhan akun irrotus
3. VAIHE: uuden akun asennus
4. VAIHE: akun kierrätys
← Asennus ja vaihto
3. VAIHE: uuden akun asennus
Lue turvallisuus- ja käsittelyohjeet
Kun asetat akun paikalleen, sen pitää levätä alustallaan vaakasuorassa asennossa. Varmista, ettei alustalla ole vieraita esineitä, jotka saattavat vahingoittaa akun kotelon pohjaa.
Kiinnike kiristetään tukevasti paikoilleen. Sitä ei kuitenkaan saa kiristää niin tiukasti, että se vaurioittaa akun kantta tai koteloa. Käytä ajoneuvon omistajan käsikirjassa annettuja vääntömomentteja. Ellei niitä ole käytettävissä, käytä seuraavia vääntömomentteja:
- Ylempi sanka- tai kehyskiinnike: 4-6 Nm
- Alakiinnike: 7-9 Nm
- Alakiinnike ulokkeella: 7,91-10,17 Nm
- Maajohto liitetään akkuun viimeisenä.
Varmista oikea napaisuus ajoneuvon erityisominaisuudet huomioonottaen. Maadoitusnapa on yleensä merkitty. Väärä napaisuus saattaa vaurioittaa ajoneuvon sähköjärjestelmää. Yleensä positiivinen napa on leveämpi kuin negatiivinen napa.