Sivunäkymä mustasta autosta ajamassa tiellä

EFB-tekniikka

EFB-tekniikka (Enhanced Flooded Battery) tekee VARTA®-akuista luotettavampia ja suorituskykyisempiä kuin henkilöautojen ja hyötyajoneuvojen perinteiset lyijyhappoakut. Akkumme on suunniteltu vastaamaan asiakkaiden yksilöllisiä tarpeita ja valmistettu Euroopassa tiukimpien laatuvaatimusten mukaan.

EFB-tekniikkaa henkilöautoihin

EFB-akut sopivat käyttökohteisiin, joissa vaaditaan vajaan varaustilan mutta ei syväpurkausten kestävyyttä, kuten AGM-akuissa. Akussa on ylimääräinen polyesterikangas pluslevyn pinnassa. Tämä harsokangas pitää aktiivisen materiaalin paikallaan levyn sisällä ja lisää kestävyyttä.

Edut:

  • Yli kaksinkertainen vajaan varaustilan ja syväpurkausten kestävyys verrattuna perinteisiin akkuihin
  • Kestää lukuisia moottorin käynnistyksiä ja pidempiä moottorin seisonta-aikoja
  • Parempi varauksen vastaanottokyky kuin perinteisissä nesteakuissa
  • Saatavana lämpövakautta parantavia malleja käytettäväksi moottoritilassa ja kuumissa ympäristöissä
  • Ihanteellinen Start-Stop-ajoneuvoihin, joissa ei ole jarrutusenergian talteenottoa, ja ajoneuvoihin, joissa on runsaampi energiankulutus tiukemman ajoaikataulun tai lukuisien lisävarusteiden vuoksi
  • Lisäksi EFB-tuotteissamme on PowerFrame®-ristikkotekniikan ansiosta erinomainen käynnistysteho ja luotettava suorituskyky.

EFB-tekniikkaa hyötyajoneuvoihin

Ainutlaatuinen VARTA® Promotive EFB ¬ akku on kehitetty erityisesti tehokkaisiin hyötyajoneuvoihin, se vähentää hapon kerrostumista ja kestää erinomaisesti tärinää. Siinä on ainutlaatuinen, Johnson Controlsin kehittämä ja patentoima sekoituselementti haponkierrätystä varten. EFB-tekniikka takaa luotettavan suorituskyvyn kaikkiin vaativiin käyttökohteisiin ja sopii ihanteellisesti asennettavaksi auton takaosaan.

Edut:

  • Sisällä ainutlaatuinen sekoituselementti estää hapon kerrostumista ja kestää ihanteellisesti syväpurkauksia. Tämä mekaaninen järjestelmä hyödyntää ajoneuvon inertiavoimia ja pitää nesteakun sisällä olevan hapon liikkeessä.
  • Kuumasulate tekee akusta erinomaisesti tärinää kestävän, sillä se suojaa liittimiä katkeamiselta. Sopii ihanteellisesti asennettavaksi auton takaosaan.
  • Labyrinttikansirakenne takaa vuotamattomuuden ja erittäin vähäisen vedenkulutuksen.
  • Erinomaisen syklikestävyyden takaavat PowerFrame®-ristikkotekniikka, parannettu plusmassa ja ristikon kiinnittyminen aktiiviseen massaan. Ylimääräinen polyesterikangas pluslevyn pinnassa parantaa syklikestävyyttä.
  • Vähäiset takuukulut.

EFB-tekniikan ominaisuudet

Ylimääräisenä polyesterielementtinä on harsokangas levyn ja erottimen välissä. Harsokangas pitää aktiivisen materiaalin paikallaan levyn sisällä ja estää massan syöpymistä. Tuloksena on parempi syväpurkausten kesto ja erinomainen varauksen vastaanottokyky.

Liimattu huopa auttaa levyjä pysymään paikoillaan aina kaikissa olosuhteissa.

Haponkierrätys (sekoituselementti)

Haponkierrätyspumppu auttaa ehkäisemään hapon kerrostumista. Tämä rakenne-elementti hyödyntää ajoneuvon luonnollista liikettä ja pitää akun sisällä olevan hapon jatkuvassa liikkeessä. Hapon väkevyys säilyy tasaisena, mikä parantaa varauksen vastaanottokykyä ja lisää akun kokonaiskäyttöikää.

Lisätietoja EFB-tekniikasta

Edistynyttä VARTA® EFB tekniikkaa kuorma-autoihin

Yksityiskohtainen leikkauskuva VARTA® EFB ­akusta

VARTA®-akkuhaku

VARTA®-jälleenmyyjähaku

Etsi muita jälleenmyyjiä